Warsztaty z modelowania układów napędowych z Romax Concept

O oprogramowaniu

Romax to zaawansowane i kompleksowe oprogramowanie do projektowania i analiz układów napędowych oraz układów przeniesienia napędu. Mowa tutaj o każdym etapie począwszy od fazy koncepcyjnej, aż po analizy NVH, wytrzymałości, trwałości, predykcji efektywności układu, tribologii, doboru i optymalizacji pracy łożysk oraz wiele więcej.

Romax Concept to narzędzie do szybkiego projektowania układów napędowych, które usprawnia proces wczesnego rozwoju Projektowania 2D i 3D. Wymiarowanie jest płynnie połączone z symulacją CAE. Romax napędza innowacyjny rozwój układów napędowych w różnych branżach i wspiera inicjatywy zrównoważonego rozwoju w różnych dziedzinach przemysłu.

Romax podchodzi do tematyki projektowania i analiz z poziomu system integration, to połączenie metod analitycznych MBS i MES, można go zasilić modelami CAD, pomiarami metrologicznymi. Analizy nie trwają godziny jak w przypadku MBD czy FEM a sekundy. Romax Jest stricte stworzony do projektowania i analiz układów napędowych.

O warsztatach

Warsztaty szkoleniowe poprowadzi Łukasz Mazurek, który doświadczenie w branży przekładniowej zdobył m.in. w Siemens Wind Power (Dania), Rolls-Royce Mechanical Test Operations Center (Niemcy), General Electric Polska, WSK PZL Świdnik/Leonardo oraz ABM Greiffenberger. W branży przekładniowo-napędowej działa lata a teraz przekuwa swoje doświadczenia we wsparcie rodzimych firm przekładniowych i napędowych. W swoich dotychczasowych inicjatywach zajmował się modelowaniem CAD, analizami numerycznymi CAE ale również przeprowadzaniem testów stanowiskowych dla projektowanych układów.

Czas trwania: 1 dzień (20.04.2023) w godzinach: 9:00-18:00

Miejsce: Warsztaty będą miały miejsce w siedzibie EC Engineering sp. z o.o. przy ul. Armii Krajowej 28 (30-150 Kraków)

Koszt: 1000 zł (brutto)

Cel warsztatów:

Zapoznanie uczestników z modelowaniem układów napędowych w oprogramowaniu Romax oraz podstawowe analizy pracy.

  • Przedstawienie możliwości modelowania prostych i złożonych układów napędowych w wiodącym i uznanym na świecie oprogramowaniu symulacyjnym
  • Zapoznanie uczestników warsztatów z metodologią budowania i projektowania układów napędowych przy wykorzystaniu pakietu Romax Concept oraz Romax DT
  • Weryfikacja założeń teroretycznych dla projektowanych układów napędowych w odniesieniu do budowanego modelu symulacyjnego
  • Zapoznanie uczestników warsztatów z możliwością wymiany informacji pomiędzy poszczególnymi modułami oprogramowania jak również pomiędzy środowiskiem Romax oraz pozostałym oprogramowaniem z grupy Hexagon
  • Zapoznanie uczestników warsztatów ze sposobem oceny i weryfikacji poprawności budowy modelu symulacyjnego jak również sprawdzenie poprawności założen projektowych dla danego układu.

Poruszane zagadnienia

  1. Wprowadzenie do oprogramowania Romax.
  2. Przedstawienie możliwości budowy różnych rodzajów przekładni zębatych z wykorzystaniem typowych komponentów takich jak koła walcowe (zęby proste oraz skośne), elementy przekładni planetarnych, koła stożkowe.
  3. Porównanie topologii budowanej przekładni w oparciu o wspólne parametry projektowe
    w fazie koncepcyjnej np. reakcje podpór łożyskowych, siły międzyzębne, obliczenia żywotności komponentów przekładni oraz sprawności całego układu.
  4. Modyfikacja elementów przekładniowych z wykorzystaniem zewnętrznego środowiska CAD – odczyt geometrii, modyfikacja geometrii, import zmodyfikowanej geometrii jak również wykorzystanie funkcjonalności tworzenia siatki elementów skończonych dla obudowy przekładni, wałów oraz pozostałych elementów przekładni.
  5. Modelowanie mikrogeometrii dla kół walcowych przekładni (dla zębów prostych oraz skośnych) oraz prezentacja procesu optymalizacyjnego dla układu przekładni z równoległymi osiami (przekładnie zębate z kołami walcowymi).
  6. Obliczenia oraz analiza całkowitych przemieszczeń układu oraz niewspółosiowości kół zębatych oraz łożysk
  7. Obliczenia oraz analiza żywotności elementów przekładni (koła zębate, wały oraz łożyska)
    w oparciu o powszechnie stosowane normy przemysłowe z uwzględnieniem ogólnych deformacji układu
  8. Analiza zagadnień kontaktu (styku) i współpracy zębów kół przekładni oraz obliczenia błędu przełożenia dla wybranego przypadku obciążenia.
  9. Przedstawienie możliwości analizy zjawisk wibroakustycznych wewnątrz oprogramowania Romax. Przedstawienie sprzężenia w obliczeniach akustycznych pomiędzy programem Romax oraz Actran jak również sprzężenia w obliczeniach dynamicznych pomiędzy programem Romax oraz Adams.

Zapisy na warsztaty

Termin zapisów: do 13.04.2023 r.

Opłata za udział w warsztacie

Regulamin i zgody

Zapoznaj się z Regulaminem udziału w warsztacie.

Zgoda - Regulamin *
Zgoda - RODO *

Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji

Karolina Wagner

Software Business Support