Warsztaty z modelowania układów napędowych z Romax Concept
O oprogramowaniu
Romax to zaawansowane i kompleksowe oprogramowanie do projektowania i analiz układów napędowych oraz układów przeniesienia napędu. Mowa tutaj o każdym etapie począwszy od fazy koncepcyjnej, aż po analizy NVH, wytrzymałości, trwałości, predykcji efektywności układu, tribologii, doboru i optymalizacji pracy łożysk oraz wiele więcej.
Romax Concept to narzędzie do szybkiego projektowania układów napędowych, które usprawnia proces wczesnego rozwoju Projektowania 2D i 3D. Wymiarowanie jest płynnie połączone z symulacją CAE. Romax napędza innowacyjny rozwój układów napędowych w różnych branżach i wspiera inicjatywy zrównoważonego rozwoju w różnych dziedzinach przemysłu.
Romax podchodzi do tematyki projektowania i analiz z poziomu system integration, to połączenie metod analitycznych MBS i MES, można go zasilić modelami CAD, pomiarami metrologicznymi. Analizy nie trwają godziny jak w przypadku MBD czy FEM a sekundy. Romax Jest stricte stworzony do projektowania i analiz układów napędowych.
O warsztatach
Warsztaty szkoleniowe poprowadzi Łukasz Mazurek, który doświadczenie w branży przekładniowej zdobył m.in. w Siemens Wind Power (Dania), Rolls-Royce Mechanical Test Operations Center (Niemcy), General Electric Polska, WSK PZL Świdnik/Leonardo oraz ABM Greiffenberger. W branży przekładniowo-napędowej działa lata a teraz przekuwa swoje doświadczenia we wsparcie rodzimych firm przekładniowych i napędowych. W swoich dotychczasowych inicjatywach zajmował się modelowaniem CAD, analizami numerycznymi CAE ale również przeprowadzaniem testów stanowiskowych dla projektowanych układów.
Czas trwania: 1 dzień (20.04.2023) w godzinach: 9:00-18:00
Miejsce: Warsztaty będą miały miejsce w siedzibie EC Engineering sp. z o.o. przy ul. Armii Krajowej 28 (30-150 Kraków)
Koszt: 1000 zł (brutto)
Cel warsztatów:
Zapoznanie uczestników z modelowaniem układów napędowych w oprogramowaniu Romax oraz podstawowe analizy pracy.
- Przedstawienie możliwości modelowania prostych i złożonych układów napędowych w wiodącym i uznanym na świecie oprogramowaniu symulacyjnym
- Zapoznanie uczestników warsztatów z metodologią budowania i projektowania układów napędowych przy wykorzystaniu pakietu Romax Concept oraz Romax DT
- Weryfikacja założeń teroretycznych dla projektowanych układów napędowych w odniesieniu do budowanego modelu symulacyjnego
- Zapoznanie uczestników warsztatów z możliwością wymiany informacji pomiędzy poszczególnymi modułami oprogramowania jak również pomiędzy środowiskiem Romax oraz pozostałym oprogramowaniem z grupy Hexagon
- Zapoznanie uczestników warsztatów ze sposobem oceny i weryfikacji poprawności budowy modelu symulacyjnego jak również sprawdzenie poprawności założen projektowych dla danego układu.
Poruszane zagadnienia
- Wprowadzenie do oprogramowania Romax.
- Przedstawienie możliwości budowy różnych rodzajów przekładni zębatych z wykorzystaniem typowych komponentów takich jak koła walcowe (zęby proste oraz skośne), elementy przekładni planetarnych, koła stożkowe.
- Porównanie topologii budowanej przekładni w oparciu o wspólne parametry projektowe
w fazie koncepcyjnej np. reakcje podpór łożyskowych, siły międzyzębne, obliczenia żywotności komponentów przekładni oraz sprawności całego układu. - Modyfikacja elementów przekładniowych z wykorzystaniem zewnętrznego środowiska CAD – odczyt geometrii, modyfikacja geometrii, import zmodyfikowanej geometrii jak również wykorzystanie funkcjonalności tworzenia siatki elementów skończonych dla obudowy przekładni, wałów oraz pozostałych elementów przekładni.
- Modelowanie mikrogeometrii dla kół walcowych przekładni (dla zębów prostych oraz skośnych) oraz prezentacja procesu optymalizacyjnego dla układu przekładni z równoległymi osiami (przekładnie zębate z kołami walcowymi).
- Obliczenia oraz analiza całkowitych przemieszczeń układu oraz niewspółosiowości kół zębatych oraz łożysk
- Obliczenia oraz analiza żywotności elementów przekładni (koła zębate, wały oraz łożyska)
w oparciu o powszechnie stosowane normy przemysłowe z uwzględnieniem ogólnych deformacji układu - Analiza zagadnień kontaktu (styku) i współpracy zębów kół przekładni oraz obliczenia błędu przełożenia dla wybranego przypadku obciążenia.
- Przedstawienie możliwości analizy zjawisk wibroakustycznych wewnątrz oprogramowania Romax. Przedstawienie sprzężenia w obliczeniach akustycznych pomiędzy programem Romax oraz Actran jak również sprzężenia w obliczeniach dynamicznych pomiędzy programem Romax oraz Adams.
Zapisy na warsztaty
Termin zapisów: do 13.04.2023 r.
Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji