Ec Engineering » produkcja

 

Pantograf 160EC

 

Sztandarowym produktem Działu Produkcji EC Engineering, jest jednopołówkowy kolejowy odbierak prądu 160EC. Jest to pierwszy od prawie 25 lat polski niesymetryczny pantograf, jaki pojawił się na rynku. Dostosowany do polskich warunków eksploatacyjnych, może być używany w pojazdach o dopuszczalnej prędkości 160 km/h i napięciu znamionowym 3kV. Ślizgacz o profilu oznaczonym wg normy PN-EN 50367 symbolem B.3 (wg nowej nomenklatury, aktualizacji normy w 2012r. - profil A.7),wyposażony został w listwy aluminiowe, z nakładkami z kompozytu węglowego, renomowanych firm. Konstrukcja pantografu montowanego na czterech punktach podporu, umożliwia jego zastosowanie, na wszystkich polskich pojazdach, na których do tej pory pracowały przestarzałe odbieraki dwupołówkowe (np. typu AKP – 4E i 5ZL).

 

W 2010 r. pantograf 160EC, uzyskał od UTK, bezterminowe Świadectwo dopuszczenia do eksploatacji, typowego elementu pojazdu kolejowego. Stało się to po okresie próbnej eksploatacji w PKP Cargo, InterCity i CTL Logistics. Od każdego z tych użytkowników ,otrzymał pozytywną opinię. Obecnie odbieraki 160EC użytkowane są m.in. przez PKP Cargo, Koleje Łódzkie, Koleje Wielkopolskie, Koleje Śląskie, SKM w Warszawie, Pol – Miedź Trans, STK, Rail Polska, Newag S.A., PESA, ZNTKMM, ciesząc się dobrą renomą u użytkowników.

 

Opcjonalnie, na życzenie klienta, odbierak prądu 160EC może być wyposażony w system ADD (Automatic  Drop Device). Modyfikacja polega na zastosowaniu nakładek węglowych, wyposażonych w wewnętrzny przewód powietrzny oraz wpięcie w układ zaworu wykonawczego. Uszkodzenie nakładki, powoduje spadek ciśnienia powietrza w pilocie zaworu wykonawczego. W konsekwencji, zawór ten zostaje przesterowany i powietrze z układu, zostaje gwałtownie wypuszczane, a sam odbierak, przechodzi w stan spoczynkowy (ślizgacz opada na stopki). Takie rozwiązanie wyłącza z użycia niesprawny pantograf zabezpieczając go przed poważniejszym uszkodzeniem oraz chroniąc sieć trakcyjną przed ewentualnym zerwaniem.

 

Innym opcjonalnym systemem, montowanym w odbieraku prądu na życzenie Klienta, może być system PPD (Pantograph Position Detection). Zainstalowanie tego systemu, pozwala Użytkownikowi sprawdzać stan pracy odbieraka. Oznacza to, że Użytkownik otrzymuje informacje, czy pantograf jest podniesiony,  czy też jest w stanie spoczynku. Informacja ta w postaci sygnału wizualnego jest wyświetlana na tablicy sterującej.

 

W 2014 roku Nasz pantograf przeszedł pozytywnie proces badania na zgodność z TSI (Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności). Starania w tym zakresie rozpoczęły się w Instytucie Kolejnictwa w połowie 2012 roku i zostały zakończone wiosną 2014 roku. W tym czasie pantograf został poddany weryfikacji na zgodność z Dyrektywami Unijnymi pod kątem prawnym i technicznym, prowadzone były analizy dotychczasowych przeprowadzonych badań i dokumentów, wykonywane zostały testy uzupełniające m.in. w tunelu aerodynamicznym T3 przy Instytucie Lotnictwa w Warszawie. Otrzymany certyfikat zgodności TSI, otwiera nam drogę do zaistnienia na rynkach zagranicznych.

 

 

Pantograf 200EC

 

W chwili obecnej trwają prace, nad nową wersją pantografu kolejowego - pantografem  200EC. Nowy produkt, będzie dostępny w sprzedaży pod koniec tego roku. Obecnie  prowadzone są badania i rozpoczął się proces certyfikowania TSI. Nowy odbierak prądu, będzie w pełni konfigurowalny przez Klienta. Oznacza to, że Klient będzie mógł wybrać m. in rodzaj zasilania, czyli wymagany docisk do sieci, profil ślizgu, punkty montażowe 3 lub 4 punktowe oraz określić, czy pantograf powinien być np. dwusystemowy. Klient będzie mógł również, dostosować pod swoje wymagania, wyposażenie odbieraka w systemy dodatkowe tj. system ADD (Automatic Drop Device), system PPD (Pantograph Position Detection) lub system OHD (Overheight Detection). Konstrukcja ramion jest aluminiowa. Umożliwia ona montowanie  odbieraka na dużych jednostkach, wymagających sporego poboru prądu – nawet 2,5 kA.

 

Pliki do pobrania:

Pantograf 160EC.pdf
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce Zamknij