Analizy szybkozmienne i "crash"

W zakresie symulacji zdarzeń szybkozmiennych specjalizujemy się w projektowaniu stref pochłaniania energii dla taboru kolejowego oraz weryfikacji odporności zderzeniowej pojazdów szynowych na zgodność z normą EN 15227. Wspieramy również klientów w zakresie planowania rzeczywistych testów zderzeniowych oraz interpretacji ich wyników.

Analizy szybkozmienne i crash

Dla elementów wyposażenia taboru przeprowadzamy wirtualną walidacje testów wymuszeniem udarowym wg. normy EN 61373, wspieramy klientów na etapie certyfikowania produktów podczas testów laboratoryjnych. 

Posiadamy szerokie doświadczenia w zakresie analiz i optymalizacji konstrukcji nośnej autobusów pod kątem spełnienia wymagań regulaminu UN R66. 

Poza przemysłem transportowym posiadamy również doświadczenia w obszarze infrastruktury, jak np. symulacja zderzeń z barierami oraz latarniami drogowymi. Na potrzeby pozyskania złożonych danych współpracujemy z renomowanymi ośrodkami w kraju i za granicą. Stosowane przez nas modele materiałowe uwzględniają strefę minimalnego wpływu ciepła osłabiającą materiał wokół spoin w konstrukcjach spawanych. Przeprowadzany również symulację z zakresu pochłaniania energii poprzez zniszczenie materiałów kompozytowych. 

Oprogramowanie, które wykorzystujemy do wyżej wymienionych obliczeń to LS-Dyna oraz Radioss.